"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 10 September 2013

aquaria klcc

bila sampai weekend..mula la dok pikir nak bawak anak jalan mana?..chewahh.. ngader-ngader lebih kan.. actually slalu kami akan amik kesempatan bila chinta off school..kebetulan hari sabtu & ahad, school chinta bagi cuti sebab teacher dia masih under kuarantin....*sama-sama kita doa teacher ayu cepat sembuh yer*...

malam tu dah sibuk sok-sek dengan makcik kecik ni...

mama: esok cuti..papa nak bawak jalan-jalan.. kakak nak pegi mana?
chinta:.. hmm.. kakak nak g zoo... g bird... g fish.....( maksud dia..nak pegi zoo, kl bird's park & aquaria klcc)
mama: hamboi... pilih satu je laaa... kita g zoo je la yer..situ smua binatang ada...(dalam hati mamanya kata..jimatttt!!)...
chinta: ok..zoo ada lion..ada giraffe..ada snake...ada monkey.....ada fish..ada bird...

ok set..paksa dia tido awal..sebab kononya hari sabtu kena bangun pagi.... hihihi...padahal mamanya dia yang tido awal dari dia.. oh nooo!! hehee...seb baik ada papa tolong jagakan chinta yer..hehe.

sabtu:

aku pepagi lagi dah bangun... sebab harazz jenis morning person..dia mmg alarm clock aku laa.. of coz lepas subuh jangan harap dia nak bagi can kat mama dia untuk bermalas-malasan.... selalunya kul 7.30 camtu dia dah bangun...jadi siap-siapkan adik dulu... mandi..susu dan bagi dia tido semula...hahahahaha.. lepas tu amik kesempatan siap-siap apa yang patut.. bila papanya bangun..dia suwuh biarkan je chinta tido..dan kuar bila anak daranya dah bangun..ok..aku no prob! bukannya ko nak kejar flight ke..train ker....zoo tu pon tak lari mana...

alih-alih..aku tengok sakan je makcik kecik ni tido....kul 10..tak bangun lagi..aku rasa kalo masak nasi 3 kali pun dah 3 periuk siap masak..hahaha.. sedap sangat tido kot..dengan cuaca yang redup je skang ni..asik ujan... tau-tau kul 12 tengahari baru dia bangun...... hamboi hamboi hamboi!!!! adik dah siap bangun..tido..bangun tido la tunggu kakak...

dah siap-siap..lepas zuhur gak la kami kuar... halfway jalan..aku tengok mendung je langit (wah dah cam tajuk drama old skol plak)....terus kami buat mesyuarat tingkap jap dalam keta... kena ubah destination ni... so sepakat laki bini..pegi aquaria je laaa... tempat tu kalo ujan pun xpe....so terus set waze pegi klcc... (suka guna waze sebab dia akan ajar kita jalan yang tak tempuh jem dan paling cepat sampai....hihihi)

**************

imtro punya panjang berjela..padahal tajuk entry dah boleh tau pegi mana kan...hahahahaa...


dalam keta tu..sempat aku google opening hour ke aquaria tu..tempat tu tutup kul 9 malam..ok cantek!! lagi cantek budak bawah umur 3 tahun masuk free...so tiket untuk mak ngan apaknya je ler! kihkihkih...pastu sampai klcc selalu yang leceh nak cari parking...sekali waze tunjuk parking yang luar yang betoi-betoi sebelah aquaria tu jer,...aiseyy!! seshuwaiii sangat laa..

sampai aquaria tu.. ingatkan nak makan la dulu.. pastu chinta dah memekik-mekik "nak tengok ikan.. nak tengok ikan.." sampai aku nak beli air pun dia suwuh cepat...grrrrr!!! so masuk laaa cecepat kat situ.. papanya nak beratur beli tiket pon dia dah bising-bising suwuh cepat... semangat kemain ko yer kak yong!

sempat la snap satu pic kat pintu masuk... tu je la pon! sebab apa aku kata tu jer.... bila dia dah masuk..ikan-ikan tu dah depan mata! menjerit-jerit takut plak! tak nak amik gambar... konpius aku jap! tadi sape yang beriyer bebenor ni!!!

tengok ikan piranna.. takuttt! tengok ikan arapaima...lagi la takutt!! hahahaha.. selalu dia biasa tengok ikan kecik-kecik je kan..paling besar pun besar tapak tangan la kot...atau besar pinggan makan! ni saiz ikan dah sama besar ngan dia jer..mau tak menjerit minah tu sebab takutt!! hihihihi

see...see...see....smua ikan bosar-bosar....gomuk-gomuk...goreng pon sodappp! tapi yang heran chinta tak takut plak tengok shark..siap gelak-gelak tengok gigi shark! hoih! skali shark tu ngap....

maybe sebab dia slalu tengok kartun kat disney channel yang ada shark tu gf dia mermaid kaler merah hijo! kalo tak tau..balik nanti g ngadap channel kartun jap ek!


pic 1 tu - shark cam nak terlanggar pari jer!!! hahahhaa

mithali sungguh apaknya! very the multi-tasking..anak kendong sowang..tolak stroller lagi..mamanya! harus la berlenggang mak limah!! hahahaa.... tet! harus la tukang amik gambar..harapkan papanya...nan ado laaa! dia bukannya suka amik gambar pong! aku amik pun pasaipa nanti chinta gak yang sibok nak tengok balik!!!

terbeliak-beliak mata adik dok tengok fish!! hehehehe.... chinta tu aku tak tau la eksaited ke?.. boring ke?.. tapi lepas tu dia ajak repeat masuk balik dalam underwater tunnel tu....haishhh! 





hah! yang pic ni aku paling suka.... kuikuikui! motif?.. senang bila cheta tanya mama kuda laut tu camne! ok mama ko dah get ready je..kuarkan gadget! nah anakku! ni la rupa kuda laut dan obor-obor....tapi selalu tengok dalam kartun atau iklan cat.. shomel je kan sea horse tu.. tapi yang ni cam nampak scary plak!!

obor-obor tu cantek! rasa cam nak amik bawak masuk beg jer..hahahaha... bila tengok obor-obor ni terus aku teringat cheta yang makhluk biru tu... apa ek tajuk film tu??..hah..avatar..



lagi pic ikan-ikanan yang berenang-renangan....masa tu aku dok imagine..kalo la aku jatuh dalam akuarium tu....hoihhhh!! choii!.... mau aku berenang lagi laju dari juara olimpik kalo nampak makhluk gigi tajam ni reramai camni........*imaginasi melampau jap*




rasa tenang je tengok ikan-ikan tu... agak-agak ikan tu tenang tak tengok kita??...kuikuikui...

sempat lagi buatkan karikatur dua beradik ni..saja laa...buat kenangan!! nak datang lagi ntah bila la kan..hehehe..

untuk chinta aku papanya request buat pic dia pakai baju princess...skang dia dah pandai feeling-feeling princess okay!.. yang untuk adik plak..papanya suwuh buat dalam costume batman... kekonon superhero ada untuk protect princess! kuikuikui...

last but not least!! ada satu pic of the day yang buat aku geramss! ...

 V






V





v






v





v





v






presenting...my bambam QAYSAR HARAZZ


amacam??geram tak???...








*balik ni kang nak gomoi-gomoi adik..tak kira!!!!!*

*sayangsangat-sangatanak-anakmama*

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers