"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 18 March 2013

kakak yong chinta @ playgroup

kejap je rasa masa berlalu...kalo ikut umur chinta skang dah 2y 4 mons.. tapi kalo ikut tahun kelahiran.. dah 3 tahun.. maknanya lagi 4 tahun anak aku tu dah nak masuk darjah satu u'olls.!! hewhewhew! rasa baru je aku dok push-push nak kuarkan dia hujung tahun 2010...

skang ni mulut dia memang dok zikir nak school..nak school... sampaikan tak leh nampak la rumah cat warna warni - yang ada tulis taska/tadika/playskol/daycare.. semua tu dia akan claim sebagai.. school kakak! hehe.. jadi sebabkan takmo sampai dia ngigau-ngigau nak sekolah..akhirnya aku jumpa satu playgroup yang khusus untuk umur 2-4 tahun je.. dan kelas pada hujung minggu.. yang aku suka konsep playgroup ni.. mak/ayah perlu buat aktiviti bersama-sama dengan anak.. kiranya family bonding time together ler!...

mula-mula aku amik trial class dulu..yelah..kot tak berkenan budak tu..jenuh plak kang! so call la teacher tu dan subcribe untuk trial class 10 mac lepas... masa tu takde la pikir nak amik class terus ke apa..just cakap kat papa chinta yang aku nak masukkan dia trial class je dulu... *ayat biasa la kannnnn*..hahahhaa..


ni masa dah abis trial class.. memang akan ada sesi bergambar.. masa ni
chinta buat flag lukisan tangan sendiri...

nampak cam anak den tu la yang paling kecik..padahal umur sebaya je semua-semua tu.. hahaha.. apa nak buat baby hujung taun dicampur plak baka comel-comel ayam ni..kah kah kah!

masa dah abis kelas tu..teacher nye terus tanya..sekiranya parents berminat untuk proceed ke kelas.. boleh isi borang dan bayar deposit dan terus tempah baju.. baju custom made.. jadi memang sukat ikat badan anak sendiri.. 

mula-mula tu..kami dok congak-congak gak la..hahah..harus la kan nak kena buat bajet pantas.. pastu siap tanya la kak yong ni minat nak school ke tak... kang aku je hover nak daftarkan dia..alih-alih dia tak minat tak guna gak kan! dia pun nak..suka...terus la papanya isi borang...dan bayar la deposit dulu...

so.. kami pun daftarkan chinta untuk playgroup setiap sabtu..kul 11.30 pagi... time kul 11.30 pagi tu je aku rasa sesuai untuk dia sebab tu bukan waktu tido dia... kang dia bertantrum plak dalam kelas..jenuh kan.. kalo bertaranum takpe la gak..hahaha....

last saturday.. 16 mac.. first class chinta.. bila sampai je depan bangunan school dia tu.. dah bersorak gembira.... dan jerit "school kakak..school kakak".. rupa-rupanya dia ingat tempat school dia tu walau baru sekali pegi masa trial class.. memang joget sakan la dia tak sabar-sabar nak masuk kelas... hehehe... sakan sungguh!!!

sampai je kelas... ni benda pertama dia buat..huhuhu...

 golek kat tengah-tengah laman.... T___T

masuk kelas.. teacher nye serahkan resit dan penerangan tentang modul pertama... pastu teacher bagi beg.. tu pun dah sonok sangat dah budak ni!! hehehehee... siap dok belek resit tu cam kan paham bebenor la apa yang ditulisnya pada resit tu...haishh! 

juling-juling mata dok nak pahamkan sangat resit tu tulis apa.... al-padang pasirun....tompok-tompok taik unta..hahhaa..

masa ni pakai baju biasa lagi... baju school 2 minggu baru siap..so minggu depan la yer baru warna baju tu sama ngan teacher.. ikutkan chinta skang ni attend untuk modul 1 - which ada 8 kali aktiviti di hujung minggu...  so far yuran masih mampu la untuk kami hantar.. yang penting kak yong chinta suka dan enjoy kelas ni...

masa trial class dia takmo buat xtvt ngan papanya... jenuh la aku yang gah sarat nandung ni dok kejar-kejar dia.. lompat-lompat.. mengak mak nokss!..hahaha.. kali ni aku pujuk dia baik-baik mintak buat aktviti ngan papanya plak.....ayat standed aku.. " nanti baby sakit..." hehehe.. maka aku pun jadi la camerawomen tak bertauliah sepanjang kelas tu...

 ni masa ni joget-joget ensey wensey spider...

hokey-pokey dance...


 aktiviti warna dan tampal pada ice-cream stick.. untuk kenal which one boy and girl...


pegang hasil keje


so far ok sangat-sangat playgroup ni..tak leh nak review lebih-lebih sebab baru attend sekali trial class.. dan sekali first class untuk modul 1 ni.. so far aku tengok kak yong chinta happy sebab ramai kawan.. pulak tu dia memang eksaited lebih la bile nak pegi school ni..hehehehe..

kalo nak tau lebih lanjut.. leh la cari fb: Excel Qhalif .. so boleh la try kalo berminat.. hehehe.. ni bukan saja-saja wat iklan.. just sharing session! adiozzz!!..


*tak sabar nak tunggu next class*..

aku yang eksaited lebih..hehehe

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers