"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Friday 12 April 2013

35 weeks..... almost 31 days to go...







pheww!!.. kejap je masa berlalu.. dan banyak rasa entry tertangguh... pic baby buat scan 4d pun tak sempat nak taruk kat blog.. mood berblog ni cam musim kot! gigih baca blog orang, sendiri punya rasa cam.. alamak! bile nak update ni..hehehehe.....

last check-up sabtu lepas..6 April.. skang ni dah nak menghitung hari ni memang kena datang check-up every 2 weeks laaa.. seb baik kali ni memang request appointment hari sabtu.. takde la banyak kali nak kena amik cuti..or encik somi terkejar-kejar nak bawak kita p klinik..

kalo ikut doktor last check up..baby dah position ke bawah... siap tanya doktor nape aku selalu sakit-sakit kat belah kanan peyot... ooo..rupa-rupanya tu tulang belakang baby!... dan kalo kat bahagian atas peyot tu kaki dia menendang-nendang..dia kan dah buat sommersot gaya terjunan bebas je dalam peyot tu..hehehe.. cute sungguh aih!! kadang-kadang tu dah lupa camne rasa bby kicking ke apa...hahaha.. tu dok tanya doktor je laaa...

kali ni alhamdulilah...aku tak kena gastrik cam masa preggy chinta..dulu mmg senang sesangat la kena.. stok makan gaviscon je laaa.. kali ni senang aku membuang angin.. peghh! bahagia rasa bile angin tu tak tersekat kat ulu hati.... hahahaha.. jangan di tanya angin kuar ikut mana.. asalkan boleh mana-mana yer! hahahaha..

actually.. aku sendiri dah lupa camne rasa contraction ni.... yang tau rasa mengeras tu kan... baby dah start mengeras sejak aku preggy 28-29 weeks lagi.. seyes sungguh merisaukan! dan skang makin kerap mengeras.. bile check-up aku selalu lupa nak bgtau doktor sampai la encik somi yang bagitau masa g check-up around 28-29 weeks dulu..aku bile dah tengok baby kat monitor tu memang tak ingat apa dah.. sonok je tengok movement dan progress baby..heheheheh.....(every time check-up doktor memang akan scan untuk lihat progress baby)...

rupa-rupanya itu memang tanda-tanda contraction ok! seyes seram plak dengar masa tu.. yelah.. kandungan still kecik kan.. sampai doktor risau nak admit aku ke ward.. tapi aku takmo... dan skang ni bile dah 35weeks aku dah lega laa...bagus baby dengar cakap mama kan! kalo boleh biar la tunggu 36weeks ke atas baru kuar.. tak sanggup daku kalo baby tak cukup bulan ni.... rasa cam kesian sangat.. tapi kalo dah nak kuar kita pashgahhh je laaaa... hehehee

last check-up.. baby dah 2.4kg.. hik hik hik! besar gak la bagi aku.. sebab chinta dulu lahir pun 2.5kg je.. patut la beso semacam je perot aku ni.. maybe kalo sampai due date baby leh cecah 3kilo lebih ni... tak kisah laaa.. yang penting aku harap segalanya selamat.....ai iz nerbes okay!

walaupun orang kata kita ada pengalaman.. tp sebab dah tau tu la yang buat nerbes. dulu tak tau apa yang nak dilalui..hahhahaa..skang nak menempuh kembali.. harap-harap segalanya dipermudahkan seperti dulu....

skang memang baby kerap mengeras.. tapi waktu mengeras tu tak konsisten lagi laa.. yang encik somi sibuk laaa sikit-sikit cakap..nak g spital ke?..nak g spital ke?... hoih! bawak bersabar yer.. beg pun tak abis packing lagi.. ada lagi beberapa barang yang tak masuk dalam beg lagi.. hihi... so bile malam aku rasa sakit tu memang aku akan baring mengiring la kat bilik..menahan sakit.. tapi aku tau belum masanya lagi..

kalo boleh..dah sakit betol baru nak g serah diri.. at least..sampai-sampai bile check bukaan.. dan doktor cakap.."puan dah bukan 5cm laaa.."..hah! gitewww... hehe.takde la nak dengar cakap..jadi takde la risau nak dengar nurse cakap..puan katil penuh laa..puan LB penuh laa... bla bla blaaaa... ko pun tak stress nak menunggu.. chewahhh... merancang kemain aku ni! kah kah kah...

tapi tu la..harap sangat la dipermudahkan segalanya kali ni... dan dilimpahkan susu ibu melimpah ruah kali ni! azam kalo boleh nak bf sampai baby 2 tahun.... aminnnnn...

preparation untuk barang baby.. next entry la kita cheta yer.......



tadi google jumpa doa ni... buat mama-mama yang sesaing tu sama-sama kita amalkan yer!!



                               



dulu masa menahan sakit contraction memang amalkan doa ni!...Doa yang dibaca oleh Nabi Yunus ketika terperangkap dalam perot ikan nun.



Maksudnya: "Tidak ada Tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku termasuk orang-orang
                    yang zalim" (Surah Al-Anbiya': Ayat 87)

*** memang terkenang masa tu banyak-banyak mohon ampun...... T_____T






No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers