"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Tuesday 6 September 2016

keputusan sekolah

Assalammualaikum..

mari bersiaran lagi... mood cam dah mari sekarang ni untuk update blog..ok..ni aku rangkumkan beberapa cheta yang dah basi untuk di update sekali..hahaha... kalau dah bangsa pemalas! gitu laa..hahaha... kita pakejkan sekali.....

ARAHAN:
sila lah membaca dengan jiwa yang tenang yer! hehehehee....



Result kemasukan tahun satu?

Memang berdebar masa bulan Julai 2016 hari tu..bila dapat tau je dah boleh mula semak status permohonan kat sistem... adoii! seyes dup dap dup dap..padahal nak tau keputusan anak masuk darjah satu je kot!..hahaha....memang kami dah siap plan B jika tak dapat sekolah yang dipilih...dah siap plan nak masukkan sekolah mana..sebab memikirkan kami laki bini bekerja..jadi pengurusan anak dah masuk sekolah ni kena dirancang sebaiknya. 

so..macam biasa..apaknya akan serahkan tugas ni pada mak budak! masuk pejabat..dengan lafaz bismilah buka sistem..masuk no my kid anak..kemaskini profail dan sebagainya....dup dap dup dap...
mata kebil-kebil... hidung kembang-kempis.........


keputusannya?






v


v



v







bawah lagi..
hahahaha...ala cam selalu kat wassap tu..
sila klik bawah...










hahahahha....



saja nak panjangkan entry blog ni....


























gigih korang scroll bawah..







v


v



v



v








korang lunch apa tu?
eh! tetiba...hehehe...












jangan marah..
korang kan baik!


















tadaaaa....ni keputusannya

*sujud syukur*








alhamdulilah....rasa bila dah tengok surat tu cam baru dapat duit terpijak plak! hahahah.. akak kan mama yang hover! bila dah tengok surat tu...cepat-cepat klik pengesahan menerusi talian.... fuh..serius lega satu perkara..pasal penempatan sekolah anak....... terus cepat-cepat wassap apaknya menyampaikan gambar gembira anaknya dipinang   diterima ke SK Cyberjaya!!...




pheww...serius lega! hilang segala sembelit , terus datang selera makan membuak-buak.....mihahah...




****************


Jadi, bila dah selesai dapat surat, kami pun cari masa untuk ke sekolah nak kena bawa semula surat beranak asal anak untuk cop pengesahan. Bila sampai  tu rupanya kena isi beberapa perkara lagi seperti maklumat pelajar dan maklumat penjaga.

Tapi, sampai sekarang..sebenarnya aku tak tahu pun camne bentuk soalan ujian kemasukan tu. yang aku tahu ada subjek Bahasa Melayu, English & Mathematics.. Macam mana soklan, mak jemah tu bukan nak story mori dengan aku..teringin gak nak tau apa yang dijawabnya yang kekonon level of konpiden dia tu tahap dewa sangat!...aduhai la anak! *garu kepala jap*


Tetiba....



Last week kami dapat call dari pihak sekolah. memang ada beberapa kali aku tengok nombor tu naik kat hp, aku malas nak layan. ni memang penyakit aku, aku paling malas nak angkat call no yang aku tak kenal..sebab selalu terkena orang nak jual insuran! aku tak salahkan orang jual insurans dah memang keje dia kan...hahahaha....mujur pihak sekolah ada nombor husband aku gak..so apaknya bagitau sekolah call suruh datang 3 september....alamak!!!

sebab bila hari sabtu, adik ada kelas playgroup dan pagi tu gak mak aku ada nak kena hantar ke KL. ada 3 urusan yang perlu kami selesaikan...so selesai buat mesyuarat laki-bini........ kami decide utk split aku bawa chinta pegi sekolah dan apaknya bawa harazz pegi playgroup. pagi tu apaknya terpaksa hantar opah ke stesen LRT..mujur sekarang dah ada LRT direct puchong-kl.... *terima kasih pok jib*...hahahahaha...

aku ni plak bangsa takde la nak ada inisiatif call semula sekolah tanya kenapa.lurus laa dah orang kata datang...datang je la kan! tapi kekonon nak nampak gaya ibu mithali tu..aku bawa gak la surat beranak anak, dan beberapa dokumen kot-kot ada info tak lengkap lagi....hahaha..

oh yerk..lupa cheta..kereta aku bumbleebee rosak..dah sebulan! so skarang kami kena car pool ke hulu kehilir... baru la mesra harmoni sehati sejiwa!..hahahhaa...so apaknya drop kami kat sk cyberjaya pg tu..sebab kena datang sekolah pukul 9. so pukul 8.55 aku sampai! hahahhaha... sampai je terus pegi pejabat...sebab arahannya simple: datang sekolah 3 september ke pejabat!...

sampai pejabat ada cikgu tunggu, dia minta terus ke bilik mesyuarat. alamak! bilik mesyuarat? berdebar plak...dah pikir negatif je..kot-kot permohonan anak masuk sekolah dipertimbangkan balik ke?..hahahahha...so terus call apanya cakap tak yah tunggu..sebab macam lama je ni! suwuh dia bawa harazz ke EQ terus...nanti baru amik kami..if abis awal...aku tunggu je laaaaaa...



mujur bawa sidekick! hahahaha... sampai bilik mesyuarat dah ramai gak mak pak dalam tu.....terus aku cari port balik best! tak depan sangat..tak belakang sangat..suam-suam! hahahah..masa tu tak paham apa lagi..tapi slide dah tunjuk benda alah ni..


DLP?
*abaikan typo perkataan langguage tu.


kurang la sikit salah paham aku..hahaha...lawak plak ada..paranoid sangat laaa..konon ingat ada kesilapan pada sistem ke..tak cukup dokumen ke..hahahaha...ok untuk story DLP ni nanti aku sambung lagi laaaa..........


kang ada yang tertido plak.....hahahahah...dah dah ngadap pc/hp tu... boss tempat keje korang marah..aku tak tahu..hahahahaha....





meh aku tepek last pic.




dengan ucapan
"senyum-senyum selalu...peace yooooo"


















chow sin chi....
babai!


1 comment:

  1. Assalam Mama Chinta. Sy Mira, plan anak daftar SK cyberjaya juga 2024. Skrg Medina, ank perempuan saya umur 2 tahun. Nk tnye byk pd Mama Chinta la. Boleh dptkan email? Sy nuramirakamaruzaini@gmail.com . NK tau fasiliti, sesi PnP, cikgu2 okay dak, dll. Terima kasih!

    ReplyDelete

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers