"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 30 December 2013

riang ria di Kidz Paradise

sejak-sejak nak abis cuti sekolah ni makin rancak plak otak aku nak set kesana-sinun..panas je montot dok kat umah tu agaknya..hehee.. tapi takde la happening jauh-jauh aku angkut anak-laki pergi berjalan. yang dekat-dekat udah... yang penting anak gumbira!

last weekend ikutkan plan gila kami laki-bini nak pegi Hello Kitty Theme Park kat Nusajaya tu..ingat nak pegi balik hari je ler sebab tau hotel confirmmm penuh hujung-hujung taun ni.kalo dah dasar semua pun last minit jangan la nak harap dapat hotel murah dan best kannn... last-last aku rasa cam tak pe laa..toksah kelam kabut..theme park tu ada je kat sinunnnn sampai bebila...so bebila pun nanti boleh pegi sinun..

malam tu busy la akak google mana nak pegi kat kl ni..actually banyak tempat best-best..even kat KL tower nun pun ada cam petting zoo yang best! pastu kalo dah bangsa tengahari baru nak kuar..toksah verangans la nak pegi jauh-jauh kannn..dengan anak berak laa...nak sidai kain laa..itu la..ini laa...nak main playdoh laaa... last-last pegi Mines ajooo..hahaha...gempak tak trip akak?..

apa ada sana??...walau selalu je malangut situ..kadang-kadang lunch hour hari jumaat tu pun dok melalak karaoke kat situ satu ketika dulu... tapi tetap tak bohsan nak pegi situ.. so kali ni tekad dan nekad..sampai situ makan dan terus menuju ke Kidz Paradise..

hehehe... apa lagi joget mak limah la diva kecik tu... melompat keriangannn! bagi can la kan..next week dia dah nak start pre-school and akan dok taska terus after that.petang baru aku amik..so bagi dia happy-happy..

apa ada kat sinun??...meh tepek gambar je laaa..


sel-sel otak mula bercantum..bla bla blaaa...


dua ketui duduk tunggu kakak main puas-puas


lompat si katak lompat..dah cam menari zapin je mama nengok..mihmihmih..


ayomat......get set....


gooo.....


muka tersipu malu mama asik amik pic jer!!!..
bola-bola itu menggeramkan...cam gula-gula jer


susun blok sape paling tinggi...


sowang tunggang webbit.....

 sowang tunggang deer bintik-bintiks...

 lepas tu main sama-sama...

yang bestnya tempat ni...ada tempat main pasir..hehehe... aku mula-mula dok bayang la pasir cam pantai tu..abis la baju..jenuh la penuh pasir dalam stoking nanti..alih-alih pasir nya comel jer! tak reti aku nak describe....pegi je terjah tempat ni kalau mau tau..heheee..



chinta ni aku penah cheta yang dia penggeli pasir..rumput.... lopak air... huhu...manja sangat ni! rupa-rupanya tak elok ok kalo tak bagi dia explore semua benda tu! jadi..kita bagi dia sand therapy skit!!!

aku pun leka dok kauk pasir..masuk dalam lori..sonok....mula-mula chinta cam geli-geli..lepas tu dia siap baring atas pasir tu..hahahahahaa...harazz sonok jer..lawak je muka dia..dia geli kot sebab papanya buka stokin dia biar dia rasa tekstur pasir tu....alih-alih bila balik umah..siap ada pasir dalam pampers dia..hehehe..


amboi ngangaaa....









muka tak puas hati..
*ada pasir masuk pampers kot time ni....hahahaa...


review aku pasai tempat ni:

1) BEST!!.. sebab ada kelainan..ada pasir untuk main.... walau tak de la feeling buat istana pasir..tapi still tidak sama sekali mengecewakan....ianya merupakan satu-satu tempat yang ada main pasir gini kat mehsia!

2) harga??.. bayar untuk bebudak jer! apak ngan mak free! masa tu pegi weekend.. RM 38 per kid! tapi puas hati la dengan bayaran tu sebab main la sampai lebammm...... kalau nak murah boleh print out voucher sila tengok kat website kidz paradise ..

aku tau ada voucher leh dapat diskaun..tapi terrrlupa nak print.... dah sampai depan pintu baru teringat..

3) sila bawa stoking.. kang tak pasai-pasai kena beli stoking..ada jual kat sini tapi tak tau baper hengget sebab aku tak tanya..stokin dia kaler putih cam stoking sekolah tu..nak stokin cantik tapi malaas nak bawa..boleh pegi kedai sebelahnya.. socks world! hehehe

4) ada jual air..and light food cam fries...

5) yang tak best..takde toilet..ada baby room je untuk tukar pampers.... so kena kuar dari tempat ni untuk ke toilet.......

6) ada party area..so boleh la kalau berhajat nak buat besday kat sini..

7) provide membership....so kalau rasa nak angkut anak-anak kerap leh la apply...

8) mainan dia sangattttt sesuai untuk toddlers...aku suka sangat! leh dok perati dari jauh jer!! hehehe..

9) dekat ngan baby palace! so..boleh tinggalkan papanya jaga anak-anak sementara aku pegi shopping baju anak-anak kat baby palace! hahahahahah * lepas tu kena marah ngan papanya sebab shopping tak ingat! T___T.. nyampah tau!!!!

10) sebab sonok main..jenuh aku nak pujuk kak yong balik.........hehehee...


so..hujung-hujung minggu...leh la bawak anak-anak main kat sini.....safety...tak panas... yang penting ada wifi kalau ada pak-pak ngan mak-mak nak surf tenet sambil tunggu anak-anak...plus memang ada provide meja n plug untuk parents yang nak buat keje sambil bagi anak berjimba-jimba.....hehehehe..


happy-happy time ngan chinta & harazz bersama encik somi adalah precious time yang sangat bernilai bagi aku........

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers