"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Monday 23 December 2013

megakidz @ midvalley

Masa zaman bercinta dulu.. antara port feveret g berdating mid valley ler...pasaipa??.. senang nak g sana.. naik bas direct dari seksyen 2,  Shah Alam..akak dulu kan study sana!mihmihmih... tapi tak penah la aku explore habis-habisan apa yang ada dalam tu.takat masuk pet world tu selalu laa..suka bebenor la tengok kucen gegebus tu..takat tengok je la pong...

weekend baru ni..ramai berkampung kat umah..sebab atok ngan opah chinta nak pegi surabaya, Indonesia.. aku mula-mula cam nak follow..pastu bila congak, tenung, pikir dan bertindak pakai akal skit..hahaha.. tak jadi laa... ntah rasa cam malas plak..nak kena g renew pasport..nak kena buat passport harazz lagi..pastu nanti kak yong nak masuk skol pun almost ribu-ribuan gak...peghh... dengan nak simpan sikit duit nak pasang tiles n reno rumah skit taun depan..jadi kita korbankan dulu keseronokan sekejap tu..*ayatpujukdiri*.. hahahahahaha...

hari sabtu tu..tak tau mana nak angkut kabis-kabis ni berjalan...chinta mula-mula nak bawak Qaireen g skol.. pastu tak jadi..pastu kata tak nak skol..pastu nak skol...pastu buat tak paham je suwuh mandi.. grrr...grr.. ni semua punca-punca nak bagi mama ko ni bertukar kaler ijau... last-last aku pun kasik can laa..wassap teacher dia cakap "chinta takmo g skol sebab cousin dia datang"... hamboi sangat kan alasan dia tue....

dah tu mula la fening nak angkut pegi mana.plan asal nak pegi aquaria klcc je..sebabkan chinta dah pegi pak long ngn mak long cakap tak yah laa..aku kata jom tengok emon kat pameran peralatan doraemon kat viva homes cheras..pastu pikir takut cam boring plak kan...peralatan rumah ni...cam ala-ala g ikea... last-last aku kata jom g megakidz...*sambil sengih-sengih kat papa chinta...*

kenapa sengih??..hehehehe...
jom flash back.....................tret tret terttttttttt !! *sound effect skit*

last week ntah bila... aku ada cakap ngan papanya..next year chinta dah masuk pre-school.modul kat Excel Qalif pun rasanya tinggal lagi satu..so ingat weekend nak bagi dia aktiviti yang fun-fun laaa... so berhajat la aku nak subscribe member untuk chinta kat megakids midvalley...sebab kat situ leh main-main..ada aktiviti pskimotor.. bagi dia aktif... merangkak.. memanjat... then ada arts..leh buat canting-canting kat shirt.. ada music class kat situ..leh tengok cinema dalam tu... *ayat nak bodek harus la senaraikan yang best-best kat situ kannnn*....hahaha...masa tu papanya diam jer..malas nak layan aku...siap cakap bagi la budak tu rehat..sian dia penat skol nanti....dan perbincangan tergantung giteww jer sebab aku pun takde la berkeras nak subscribe kan dia sangat..sebab memikirkan tahap rajin tak aku nak pegi megakidz tu setiap weekend..

*************************

ok..bersambung kepada cheta hari sabtu... aku sempat google tenet..price ticket pun okay la..


 hah.. kat situ dah appear harganya pong... so pepandai la korang 'adjust' umur anak korang..kot mana tercomey tu leh la consider below 2 years..murah la skit kan..hehehehe....

masa mula-mula sampai..konon nak survey je dulu..pastu nak pegi makan..dah dua budak baju purple ni dah nampak 'keseronokan' di situ..langsung buat sinetron takmo pegi makan....grrrr.... cepat-cepat pegi cari stokin..lepas tu terus kami bayar tiket masuk..

kiranya bayar untuk bebudak je laa..mak-mak ngan pak-pak budak ni..takyah kena bayor..hehee...


gambar  berdua sebelum masuk...siap-siapkan bagi pakai stoking..muka ketat sebab sebelum tu paksa nak g makan dulu..hahahahahahaha....

dah masuk dalam tu..kena la ikut kemana pegi..almaklum la anak-anak kecik lagi..kang kena langgar ngan anak orang lain..penyek anak den ni hah..hahaha..so disebabkan kami stok comey-comey ayam.. muat la kami nak masuk main sama dalam playland tu...tapi mak oiii! serik kot nak pegi...penat gila.. nak mendaki.. merangkak ikut tunnel (cam ala rumah hamster tu).... pastu naik slide..turun panjat lagi...pegh.. memang bergilir la ngan apaknya....somput den!

kalo nak tengok lebih detail.. leh google website megakidz..somput beb main kejar-kejar ngan anak-anak dalam tu..pandai diorang takde nak buat tangga sesenang nak naik slide tu... budak-budak memang kena panjat..satu..satu..satu........memang merangsang banyak aktiviti psikomotor kat sini....

meh aku tepek skit pic-pic aktiviti dalam tu:








*pic ni aku 'pinjam' dari website megakidz..hehehe....

kalau tanya pendapat aku:

1) sesuai untuk budak-budak dah besar skit laa...age 6 and above..sebabnya slide-slide tu...ko kena daki nak naik....anak aku yang comey-comey tu kena la aku dukungkan untuk daki setiap satu..pegh naik otot-otot mak ko ni hah!! hehehe...lagipun budak-budak besar berlari-lari main benda ni..tak reti nak slow dalam tunnel..daki mendaki.....budak kan..sonok je yang depa tau.....so risau penyek anak aku ni hah!

2) memamg banyak aktiviti psikomotor...budak-budak memang suka...bagus untuk tumbesaran depa!

3)ada area untuk below 2y..tapi cam tak bape besh ler! aku rasa sonok lagi anak-anak aku main kat kidzoona.... diulang kidzoona yer bukan kidzania..kang ada kompius plak!!hehehe.....

4) ada cafe..mak-mak leh lepak minum sambil tunggu anak...cuma tempat duduk cam tak banyak laaa..

5) ada ruangan arts dalam tu..leh bagi anak-anak kaler-kaler kat shirt...

6)mainan yang mesin-mesin tu kena masuk token...tak aci kan! dah bayar entry fee lagi ada 'hidden cost' untuk bayar keseronokan anak-anak..apa salahnya bagi je la budak-budak main tak yah bertoken bagai..hehe

7) ada ruang yang luas untuk buat besday.....

8) ada cinema....show ada waktunya..yang ni anak den buat tak layan..sebab dia sibok nak main aktiviti-aktiviti mencabar tahap adrenalin maknya..hahahahahhaa...

si kecik??..harazz ada la aku bagi main slide-slide kecik kat situ... seb baik dia tak meragam..mata meliar je tengok orang... pastu dia suka bebenor deco-deco kat situ......ni ada aku tepek pic dia satu...



kesimpulan:

apaknya kata "tak yah la kot subscribe membership untuk chinta"... hehehehe... aku paham kenapa!



hahaha..lepas ni kita try main kat mines tu plak...apa ek nama playland tu..kat situ tengok cam ada main pasir-pasir.....ok good!!!



so...mak-mak ngan pak-pak yang ketandusan idea mana nak hangkut anak-anak mencari keseronokan yang malamnya comfirm depa tido awaiiii..leh la mai megakidz ni...... sonok beb! dapat naik slide tinggi-tinggi.. kecik-kecik dulu aku tak dapat rasa!..hahahhaa
                                                

No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers