"Aku Tidak Bijak MenyUsun Kata dan Tidak PanDai BerMaiN baHasa Kerana..Aku BukanLah SeoranG PujanGga, AKu BukAnLah Si Penyair ChinTa daN tidak Juga Si PenyusuN MadAh..Namun..Aku JugA puNya Hati Dan PeraSaaN..PunYa Rasa Dan KeingiNan..Punya iMpian dan KeAzaMan..PunYa NaLUri Dan KemAmPuan..UntUk BerkOngsi Suka Duka Pahit Manis Kehidupan"
~siputlaju2011





Thursday 11 September 2014

expo manusia ramai!

biasa kalo g expo-expo..atau pameran ke dan sekeluarga dengannya..memang gilerr ramai manusiaaa..... dan waktu tu rasa cam tension gila..tak pegi tension tengok kawan dok update kat blog laa..insta la..fb laaa...nak pegi kena pikir dua tiga kali dengan kelengkapan cam nak g perang!pegi pun tension gak dengan ramaiiinye manusia sambil tangan dok kepung anak sana sinun.....nak berdukung...naik segala otot-otot........ ok.ni nak cheta pasal matta fair ler!

hahahha... aku sangat jarang g matta fair! ok sejujur-jujurnyaaaa ni first time kot aku p matta fair kat pwtc last week... bukan tak penah g fair..slalu aku g exhibition gini tapi atas faktor keje ler! yang related dengan keje masa aku handle industry-linkages dulu! ikut hati lebih menarik berbaring malas kat sofa umah sambil layan cheta hantu kak limah..tapi ikut ngada-ngada bontot panas nak berjalan sana sinun ku hangkut dua-dua minions tu sekali ke sana! miahahahhahaha! gelak jahat skit sebab berjaya memujuk encik aboy ke sana......

kalau ikutkan mak den yang sibuk nak kesana..pasai dia nak cari pakej ke Turkey!sebab mak mertua ajak..harus la takleh nak geleng kepala encik aboy tu kannn..ahahhaahhaa.... ok tu cheta opah dan atok.....untuk aku yang bajet #ciput-toksah-verangans-nak-jalan-jauh-sangat ... panjang hashtag aku tu..... so takat survey tempat yang murah janji sudah mampu membuat anak-anak melompat kerseronokan sambil mengucapkan terima kasih mama-papa 44 kali tanpa henti..hahahaha...

bukan tak nak pegi jauh-jauh...disneyland laa..USS laaa... bandung..jakarta...seoul..korea dan segala ceruk rantau..tapi pikirkan anak-anak dah kos harga budak..so adalah lebih baik mendoakan agar panjang umur dan tunggu bebudak besauuuu skit dan paham erti sebenar sebuah perjalanan! ewahhh!
penah bawak chinta ke Beijing dalam usia 1y 6monts..cuba aku tanya dia skarang confirm laaaa... tak denye dia ingat! hahahaha..jadi kita hangkuttt la tempat sesuai!!! hahahaaa..

so..masa pegi tu hangkut la dua-dua...seyes berotot rasa lengan.sebab takdonye nak angkut stroller ke situ..just bawak kendong cybex utk harazz......dan yang menambah tension dtg angin si kakak nak dok kendong!! grrrrr.......

so masa g Matta Fair tu..aku n encik aboy mostly target semua yang related dengan theme park!.. kah kah kah....Bird Park KL pun aku beli tiket lagi sebab murah..lagipon masa g dulu tengah preggykan harazz so to be fair..mari hangkut anak kesana lagi sekali nanti......yang lain-lain nanti aku update dalam blog.... dah hujung tahun! pegi yang dalam malaysia sajooo laaa....

seyes kalo tak tahan dugaan..memang macam-macam pakej menarik! standby je la kad kredit ke..debit card ke...duit ke....... kena pandai cari la mana yang sesuai dan murah! lain agensi lain harga lain servis dan lain pendapat!


muka happy menghitung hari nak bercuti!
tak sabar hajat di hati dah dapat..walau baru tengok tiketnye jer!


hahahhaha..


the best part skang ni!!
segala tiket mak nenek yang dah beli ni....telah dijadikan sebagai umpan!
hahahahahahha...asal tak dengar cakap je chinta skrang..memang modal aku

 "mama buang semua tiket ni kang...."
 "mama jual la balik...chinta takmo dengar cakap mama!"


hahahhahahahahah
hahahhahahah

terus dia bertindak mengikut arahan..




hahahaha...
kijam plak rasa..



yang benar,
mama garang!!





No comments:

Post a Comment

::ChEnta HaTi PapA & MaMa::

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

::JaDiKAn KiSaH kiTa BeRdUA SaTu LaGEndA YaNG uNiK::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers